Při internetovém obchodování to vlastně funguje skoro stejně jako v kterémkoliv jiném obchodě. Ten, kdo tu svůj obchod provozuje, se musí starat, aby měl co prodávat, a takovým prodejem musí dosahovat žádoucích zisků. Což znamená potřebu mít tu i zákazníky, kteří za to nabízené k prodeji platí. A takových zákazníků musí být samozřejmě dostatek, z jejich mála by podnikatel nevyžil.
Ovšem internetový obchod nepřitahuje vždy takový zájem veřejnosti, jaký by byl potřeba. Někdy se na něm vyskytuje jenom docela málo návštěvníků, a tedy i potenciálních zákazníků, a z toho pak vyplývají i příliš nízké výnosy, z nichž podnikatel třeba ani nemá šanci vyžít.
A co se dělá, když není v e-shopu taková návštěvnost, jaká by byla žádoucí? Pak se musí této nějak napomoci, tato se musí podpořit. A jestli je v této záležitosti něco velice užitečným pomocníkem, je to optimalizace pro internetové vyhledávače. Protože ta skutečně může pomoci v získávání koupěchtivých návštěvníků, těch, kteří nesmí v žádném obchodě chybět.
Kdykoliv tak někdo potřebuje sehnat svému e-shopu zákazníky, měl by vsadit na SEO pro Shopify nebo na SEO pro Shoptet. Tedy na optimalizaci pro tu platformu, na které je jeho internetový obchod vybudován. Takovou optimalizací se totiž dá zajistit daleko dokonalejší pozice onoho obchodu v internetových vyhledávačích. A jsou to právě vyhledávače, co se rozhodující měrou podepisuje na tom, který web si získá jakou pozornost internetové veřejnosti.
Čím výš se odkaz optimalizovaného e-shopu ve vyhledávačích dostane, tím je pravděpodobnější, že neunikne pozornosti těch, jež má oslovit. Tím má více návštěvníků, které už pak stačí jenom přimět k tomu, aby zde své peníze utratili a umožnili tak internetovému obchodníkovi vydělat si na sebe. Což je tady pochopitelně to nejdůležitější, to hlavní, oč tu vždy jde.